معایب خوابیدن با سوتین

آنچه که لازم است ، خانم ها در خصوص سلامت و بهداشت پستان ها و عوارض خوابیدن با سوتین یا همان سینه بند بدانند.

از نکات مهمی که  خانم ها باید بدانند این است که عواملی همچون افزایش و کاهش وزن ، بارداری ، شیردهی به نوزاد ، افزایش سن ،یائسگی  و …. باعث تغییر شکل ، فرم و اندازه پستان خانم ها می شوند.در این میان جاذبه زمین نیز به صورت طبیعی در افتادگی سینه ها و چروک شدن پوست نقش پر رنگی را ایفاء می کند.

این عوامل در افتادگی پستان ها می تواند برای بسیاری از خانم ها به قدری نگران کننده باشد که آن ها را به سمت جراحی های زیبایی سوق دهد.

اما نگران نباشید راه حل داشتن پستان های خوش فرم برای خانم ها ، تنها عمل جراحی زیبایی سینه نیست . شما  به سادگی با استفاده از سوتین هایی با پارچه مناسب و با کیفیت و انتخاب  سایز درست سوتین برای خودتان  می توانید به راحتی عوارض گذشت زمان در  تغییر شکل ، فرم و افتادگی پستان ها ی خود  را حل کنید  .و با گذشت زمان  ،همچنان سینه های خوش فرم و خوش اندازه و ایستاده ای داشته باشید.همچنین بستن سوتین می تواند  پستان ها را به سمت بالا کشیده  و مانند مانعی در برابر جاذبه زمین عمل کند.

حال با توجه به تاثیر خوب بستن سوتین در خوش فرم نگاه داشتن پستان ها بعضی از خانم ها بر این تصور هستند که در موقع خوابیدن هم بستن سوتین می تواند در فرم دهی پستان ها موثر باشد.و مانع از افتادگی آن ها شود.

در برخی از تحقیقات عنوان شده است که خوابیدن زنان با سوتین می تواند عوارض خطرناکی همچون سرطان پستان ها را به همراه داشته باشد.از طرفی از نظر علمی هنوز مدارکی دال بر اینکه خوابیدن با سوتین می تواند برای خانم ها مضر باشد به دست نیامده است.

بنابراین در خصوص خوابیدن با  سوتین یا همان سینه بند  ،دو سوال  را برای  سلامت پستان خانم ها به وجود آمده  است.

 

 آیا خوابیدن با سوتین مناسب است؟ یا برعکس خوابیدن با سوتین می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم در مورد  سلامت و بهداشت پستان ها در خوابیدن خانم ها با سوتین استدلال ها و نظرات مختلفی وجود دارد .که  اثبات  و نظر قطعی برای هر کدام نیازمند تحقیقات بیشتر محققان علوم پزشکی  و گذر زمان است.

بنابراین ما در این مقاله بر آن شدیم  مطالبی را  در خصوص  عوارض خوابیدن خانم ها با سوتین جمع آوری کنیم و در اختیار خانم های عزیز قرار دهیم تا شاید بتواند به تصمیم شما در مورد خوابیدن با سوتین یا خوابیدن بدون سوتین کمک کند.

عوارض خوابیدن با سوتین یا سینه بند

معایب خوابیدن با سوتین

تاثیرخوابیدن با سوتین  بر جریان خون

برخی از محققان معتقد هستند یکی از عوارض خوابیدن با سوتین برای خانم ها می تواند  در گردش نا مناسب جریان خون در بافت پستان ها باشد.که در درازمدت محدودیت در گردش خون  می تواند منجر به آسیب به بافت های سینه و انتقباض ماهیچه ها  شود. بنابر نظر این دسته خوابیدن با سوتین در درازمدت می تواند جریان خون را ضعیف کرده و عوارضی مانند گرفتگی عضلات ،آسیب به بافت سینه ها و سرگیجه را به همراه داشته باشد.

تاثیر خوابیدن با سوتین بر سیستم  لنفاوی بدن

همچنین از عوارض دیگر عنوان شده در مورد خوابیدن با سوتین می توان به آسیب وارده به رگ های لنفاوی و بسته شدن آن ها اشاره کرد .بنابراین اگر شما جزء آن دسته از خانم هایی هستید که به بستن مداوم سوتین حتی هنگام خواب عادت دارید .حواستان باشد که اگر بستن مداوم سوتین منجر به انسداد رگ های لنفی شود، باید پستان های خود را چک کنید که آیا علائم دیگری هم مانند ورم یا تجمع مایعات در آنها مشاهده می شود یا خیر .

چرا که از عوارض بستن مداوم و طولانی مدت سوتین ، ممکن است تغییراتی را در اندازه و فرم رشته های لنفاوی به وجود آورد. و از آنجا که سیستم لنفاوی بدن وظیفه خروج سموم را از طریق گره های لنفاوی زیر بغل دارد .  بسته شدن رگ های لنفاوی  می تواند منجر به ورم، ناراحتی و عفونت پستان ها شود .

تاثیر خوابیدن با سوتین و حساسیت های پوستی

از تاثیرات منفی دیگر در مورد خوابیدن خانم ها با سوتین گردش نامناسب جریان هوا در اطراف سینه ها عنوان شده است که باعث تعریق ، افزایش رطوبت و افزایش میزان میکروب ها ،قارچ ها و باکتری ها  در این ناحیه می شود.

همچنین اگر سوتین شما در هنگام خواب دارای فنر یا چیزهای تزیینی دیگر باشد در موقع خواب به پوست بدن فشار آورده و منجر به سوزش و ایجاد حساسیت های پوستی می شود.

تاثیر خوابیدن با سوتین بر استراحت و خواب راحت

معایب خوابیدن با سوتین

خوابیدن با سوتین می تواند بر کیفیت خواب خانم ها تاثیر منفی بگذارد .زیرا فشار سوتین بر پوست یا جابه جایی سوتین در خواب می تواند  استراحت شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث به هم ریختگی خواب شود.

در پایان با توجه به عوارض احتمالی عنوان شده در خصوص خوابیدن با سوتین و همچنین سلیقه ای بودن این موضوع . اگر درصد وقوع  این احتمال های خطرناک بسیار پایین هم باشند .بهتر است ریسک نکنیم . و مناسب تر است که خانم ها در هنگام خواب از سوتین استفاده نکنند .

از طرفی تحقیقات نشان داده اند که بستن سوتین در هنگام خواب تاثیری در فرم ، اندازه و افتادگی پستان ها ندارد .بنابراین برای داشتن خوابی آرام و استفاده از فواید بستن سوتین و کاهش ریسک خطر خوابیدن با سوتین پیشنهاد می کنیم در هنگام خواب  سوتین  نبندید و چه بهتراست که از لباس خواب  استفاده کنید.

اما اگر شما جزء آن دسته از خانم هایی هستید که عادت به خوابیدن با سینه بند را دارید و نمی توانید این عادت را از خود دور کنید .یا سینه های بزرگی دارید که خوابیدن بدون سوتین برای شما آزار دهنده است .حتما در موقع خواب از سوتین های راحت ،ساده ،بدون فنر  و نخی استفاده کنید .که پستان های شما را  تحت فشار قرار ندهند .و همچنین قابلیت تنفس پذیری پارچه نخی سوتین بتواند میزان تعرق را کاهش دهد تا عوارض احتمالی خوابیدن با سوتین برای شما هم که عادت خوابیدن با سوتین را دارید به حداقل برساند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
nartiti
ارسال دیدگاه